aim eyewear

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about brand

〔エイム〕は 2001 年にスタートしたアイウェアブランドです。
2012 年~2018 年まで活動を休止、2019S/S よりリブランディングし再始動しました。
私たちは常にニュートラルな視点で、身に付ける人が持つ個性を引き出す手助けとして“もの”作りに取り組んでいます。
ファッショントレンドを意識しつつも必要以上に流行のテイストを“もの”に誇張しない理由はそこにあります。
装飾とはどういうものなのでしょうか。
それは、決して華美なものだけではないと思っています。
自分達が見て、感じてきた素朴なデザイン。それと共存する装飾。
身に付ける人自身のための控えめで密やかな、細部に宿るものなのかもしれません。
「華やかだけど繊細なもの」、「素朴だけど芯があるもの」「目的の手助けになるもの」
これまでのことを思い起こしながら、これからを考える。
aim のコレクションは、そういう“もの”だと私達は考えています。

Director Takumi Hasegawa

[aim] is an eyewear brand that started in 2001.
The activity was suspended from 2012 to 2018, and rebranded and restarted in 2019S/S.
We always approach creating products from a neutral perspective to help bring out the individuality of the wearer.
This is the reason why we are conscious of fashion trends but do not exaggerate fashionable tastes unnecessarily.
What is decoration?
I don't think it's just something fancy.
A simple design that we have seen and felt. Decoration that coexists with it.
It may be something that dwells in the modest, secret details for the wearer.
“Something gorgeous but delicate,” “Something simple but with a core,” “Something that helps you achieve your goals.”
Think about the future while remembering the past.
We believe that the aim collection is that kind of thing.

Director Takumi Hasegawa